Suzuki DF300AP

289 900kr

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning. Nu dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!

Categories: ,
General Details

Slimmad, effektiv och långlivad design

Den smala 55° V-block designen med framskjutet motorblock och tvåstegs reduktionsväxel gör DF300 till en kompakt och slimmad motor. Vi har utvecklat ett nytt växelhus till DF300 som är extremt slimmat och är hydrodynamiskt effektiv med ett lågt vattenmotstånd. Detta leder till ökad prestanda.

 

DF300 innehåller en hel del detaljer som hjälper till att hålla motordelar skyddade från de yttre elementen. Suzukis Anti-Corrosion Finish är speciellt framtaget för att skydda de yttre aluminium-delarnas konstanta kontakt med saltvatten. Dubbla spolportar gör spolningen av motorn så smidig som möjligt. Annat som hjälper DF300 att stå emot naturen är att kolvarna är klädda med Alumite som gör att de står emot värme och Resin på klovkjolarna som förbättrar motståndet och samtidigt reducerar friktionen.

 

Suzuki Selective Rotation
Förutom drive-by-wire reglage (suzuki Precision Control) och Lean Burn Control System, så förfogar nya och förbättrade 250AP även över väljbar rotationsriktning, Suzuki Selective Rotation.

 

Långa avstämda insugningsrör

Ett sätt att öka en motors prestanda är att se till att motorns lufttillförsel är så jämn och effektiv som möjligt. Därför har DF300 långa avstämda insugningsrör, specialdesignade för så

effektiv lufttillförsel som möjligt.

 

Stort luftintag med vattenseparator

Det stora luftintaget bidrar till att maximera motorns luftintag. Ökat luftflöde ger bättre, framför allt på låg- och mellanregistret, vridmoment. Detta i sin tur ger motorn ett brett effektregister. Motorns luftintag har även en vattenseparator för att skydda motorn från vattenskador.

 


 

Pris ink. moms:

DF 300 APX      289 900 kr            
Elstart, Key less, valfri elektroniskt reglage, multifunktionsinstrument, trolling mode,
elektronisk bränsleinsprutning, extra lång rigg 25″ (635 mm), propeller i rostfritt stål, power trim & tilt,
ställbart växelhus vänster/höger. Suzuki security system (startspärr)

DF 300 APXX    289 900 kr
Elstart, Key less, valfri elektroniskt reglage, multifunktionsinstrument, trolling mode,
elektronisk bränsleinsprutning, ultra lång rigg 30″ (762 mm), propeller i rostfritt stål, power trim & tilt,
ställbart växelhus vänster/höger. Suzuki security system (startspärr)

Egenskaper
Rigglängd mmX 635* / XX 762
StartsystemElektriskt
Vikt i kg274
MotortypDOHC, 24 vent
BränslesystemMulti Point Elektronisk Bränsleinsprutning /Lean Burn
Antal cylindrarV6, 55º
Slagvolym cm³4028
Borrning x slag mm98 x 89
Maxeffekt kW220,7
Rek. fullgasvarvtal rpm5700-6300
ManövreringElektroniskt reglage
Choke
Oljevolym8 liter
Bränsletank
TändsystemHeltransistorerat
Generator12V, 54A
UpphängningGummiupphängning
TrimlägenPower trim och tilt
Utväxling2,08:1
VäxellägenF-N-R
AvgasutsläppGenom propeller
Rek. propeller17″-27,5″
Video
Intresseanmälan