Suzuki DF250AP
306 900kr
DF250AP har detaljer som flerstegsinsug, variabla ventiltider och en kraftfull 32-bits dator för den elektroniska bränsleinsprutningen. Allt detta samverkar för att optimera låg- och högvarvs-egenskaperna. Motorn har bland annat fyra ventiler per cylinder, dubbla överliggande kamaxlar (DOHC), ett tvåstegssystem för kamaxeldrivning och en kraftfull slutväxel.
Snygg & hanterlig
Med en ingångsvikt på endast 263 kg visar vi att stora motorer inte behöver bli ohanterliga. Med vår teknologi och den slimmade, effektiva och långlivade designen får du inte bara en ren kvalitetsprodukt, utan också en med ett snyggt yttre.
Suzuki Selective Rotation
Förutom drive-by-wire reglage (suzuki Precision Control) och Lean Burn Control System, så förfogar nya och förbättrade 250AP även över väljbar rotationsriktning, Suzuki Selective Rotation.
Mer vridmoment
DF250 är utrustad med vårt variabla ventilsystem, VVT. Systemet ger motorn ett högre vridmoment i framförallt de viktiga låg- och mellanregistren som är avgörande för en motors kraft och accelerationsförmåga.
DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, eff ektiv kylning och ett kraftigt växelhus.
DF250AP bara går och går − distans efter distans.
Pris ink. moms:
DF 250 APX 306 900 kr
Elstart, Key less, valfri elektroniskt reglage, multifunktionsinstrument, trolling mode,
elektronisk bränsleinsprutning, extra lång rigg 25″ (635 mm), propeller i rostfritt stål,
power trim & tilt, ställbart växelhus vänster/höger. Suzuki security system (startspärr)
DF 250 APXX 306 900 kr
Elstart, Key less, valfri elektroniskt reglage, multifunktionsinstrument, trolling mode,
elektronisk bränsleinsprutning, ultra lång rigg 30″ (762 mm), propeller i rostfritt stål,
power trim & tilt, ställbart växelhus vänster/höger. Suzuki security system (startspärr)
Rigglängd mm | X 635* |
Startsystem | Elektriskt |
Vikt i kg | 263 |
Motortyp | DOHC, 24 vent |
Bränslesystem | Multi Point Elektronisk Bränsleinsprutning |
Antal cylindrar | V6, 55º |
Slagvolym cm³ | 3614 |
Borrning x slag mm | 95 x 85 |
Maxeffekt kW | 184 |
Rek. fullgasvarvtal rpm | 5500-6100 |
Manövrering | Reglagebox |
Choke | – |
Oljevolym | 8 liter |
Bränsletank | – |
Tändsystem | Heltransistorerat |
Generator | 12V, 54A |
Upphängning | Gummiupphängning |
Trimlägen | Power trim och tilt |
Utväxling | 2,29:1 |
Växellägen | F-N-R |
Avgasutsläpp | Genom propeller |
Rek. propeller | 17″-27,5″ |