Suzuki DF140A
För bästa prestanda har modellen dubbla överliggande kamaxlar (DOHC), fyra ventiler per cylinder, ett avstämt och vattenkylt insugningsrör samt ett avgassystem av typen 4-2-1. Avgassystemet, som är väl utprovat i tävlingssammanhang, ger bättre prestanda och högre vridmoment.
Större propellrar
För ökad kraft har vi den elektroniska bränsleinsprutningen och ett rejält luftintag. Slutväxelns utväxling på hela 2,38:1 gör att modellen kan driva en större propeller som ger dig en perfekt kombination av acceleration och hastighet. Detta gör att du kan förflytta dig snabbt, dra på i mellanregistret och komma upp i en rejäl toppfart.
Balanserad
Konstruktionen med framskjuten vevaxel och tvåstegs kamaxeldrivning gör DF140 till en kompakt och optimalt balanserad motor på akterspegeln.
Pris ink. moms:
DF 140 ATL 128 900 kr tom 24/6-19 (Ord.pris: 146 900:-)
Elstart, Key less, valfri reglagebox, 2 instrument svart eller vit.
Instrumenttavla, power trim & tilt, elektronisk bränsleinsprutning, lång rigg 20″ (510 mm),
trolling mode som tillbehör. Suzuki security system (startspärr)
DF 140 ATX 128 900 kr tom 24/6-19 (Ord.pris: 146 900:-)
Elstart, Key less, valfri reglagebox, 2 instrument svart eller vit.
Instrumenttavla, power trim & tilt, elektronisk bränsleinsprutning, extra lång rigg 25″ (635 mm),
trolling mode som tillbehör. Suzuki security system (startspärr)
DF 140 AZL 146 900 kr
Elstart, Key less, valfri reglagebox, 2 instrument svart eller vit.
Instrumenttavla, power trim & tilt, elektronisk bränsleinsprutning, lång rigg 20″ (510 mm),
vänsterroterande propeller, trolling mode som tillbehör. Suzuki security system (startspärr)
DF 140 AZX 146 900 kr
Elstart, Key less, valfri reglagebox, 2 instrument svart eller vit.
Instrumenttavla, power trim & tilt, elektronisk bränsleinsprutning, extra lång rigg 25″ (635 mm),
vänsterroterande propeller, trolling mode som tillbehör. Suzuki security system (startspärr)
Rigglängd mm | L 508, X 635 |
Startsystem | Elektriskt |
Vikt i kg | L 186, X 191 |
Motortyp | DOHC, 16 vent |
Bränslesystem | Multi Point Elektronisk Bränsleinsprutning |
Antal cylindrar | 4 |
Slagvolym cm³ | 2044 |
Borrning x slag mm | 86 x 88 |
Maxeffekt kW | 103 |
Rek. fullgasvarvtal rpm | 5600-6200 |
Manövrering | Reglagebox |
Choke | – |
Oljevolym | 5,5 liter |
Bränsletank | – |
Tändsystem | Heltransistorerat |
Generator | 12V, 40A |
Upphängning | Gummiupphängning |
Trimlägen | Power trim och tilt |
Utväxling | 2,59:1 |
Växellägen | F-N-R |
Avgasutsläpp | Genom propeller |
Rek. propeller | 15″-23″ |