Suzuki DF40A/50A

73900kr 63900kr

Motorerna använder Suzukis ”Lean Burn” teknologi för magrare bränsleblandning, vilket medför stora fördelar när det gäller ren bränsleekonomi och prestanda. Tillsammans med den kompakta konstruktionen är DF40A/50A idealisk för många olika båttyper.

Kategorier: ,
Allmän information
Själjusterande kamaxelkedja

DF40A/50A är enastående som de enda motorerna i sin klass med självjusterande kamaxelkedja. Kedjan ligger i oljebad och förfogar över en automatisk hydraulisk spännare som ser till att den alltid är korrekt inställd och därmed underhållsfri i drift.

 

Lean Burn kontrollsystem
För att dra så stor nytta som möjligt ur varje droppe bränsle utvecklade Suzukis ingenjörer det så kallade LeanBurn systemet som låter motorn arbeta med en magrare eller en tunnare bränsleblandning. Systemet kontrollerar luft/bränsle blandningen genom att förutsäga bränslebehovet med ledning av driftförhållanden. Systemet ger fördel över ett brett arbetsområde med tydliga besparingar från lågvarv till marschfart.

 

Suzuki Easy Start snabbstartsystem
Med Suzukis Easy Start System vrider du bara nyckeln och släpper. Startmotorn tar hand om resten och förblir i gång tills utombordsmotorn startar. Mjukare och bättre start med Easy Start System ger dig bättre förbränning och bränsleekonomi. Dessutom har de nya motorerna en ny kraftfull 19A generator och Suzukis anti corrosionsystem.

 


Pris ink. moms:

DF 40 ATL    63 900 kr tom 24/6-19 (Ord.pris: 69 900:-)         
Elstart, valfri reglagebox, 2 instrument svart eller vit
instrumenttavla, power trim & tilt, separat bränsletank 25L,
elektronisk bränsleinsprutning, lång rigg 20″ (510 mm),
Trolling mode som tillbehör.

DF 50 ATL    63 900 kr tom 24/6-19 (Ord.pris: 73 900:-)
Elstart, valfri reglagebox, 2 instrument svart eller vit
instrumenttavla, power trim & tilt, separat bränsletank 25L,
elektronisk bränsleinsprutning, lång rigg 20″ (510 mm),
Trolling mode som tillbehör.

 

Egenskaper
DF40DF50
Rigglängd mmL 508L 508
StartsystemElektrisktElektriskt
Vikt i kgL 104L 104
MotortypDOHC, 12 ventDOHC, 12 vent
BränslesystemMulti Point Elektronisk Bränsleinsprutning / Lean BurnMulti Point Elektronisk Bränsleinsprutning / Lean Burn
Antal cylindrar33
Slagvolym cm³941941
Borrning x slag mm72,5 x 7672,5 x 76
Maxeffekt kW29,436,8
Rek. fullgasvarvtal rpm5000-60005300-6300
ManövreringReglageboxReglagebox
Choke
Oljevolym2,7 liter2,7 liter
Bränsletank
TändsystemHeltransistoreratHeltransistorerat
Generator12V, 19A12V, 19A
UpphängningGummiupphängningGummiupphängning
TrimlägenPower trim och tiltPower trim och tilt
Utväxling11:25 (2,27)11:25 (2,27:1)
VäxellägenF-N-RF-N-R
AvgasutsläppGenom propellerGenom propeller
Rek. propeller9″-17″9″-17″
Video