Suzuki

Suzuki DF2.5

DF2.5 med sin ingångsvikt på endast 13 kg, är helt klart den lättaste encylindriga 4-taktsmotorn Suzuki någonsin har konstruerat. Den är även den lättaste på marknaden av de motorer som har ett vattenkylsystem.

Suzuki DF4/5/6

Suzuki småmotorer är mycket uppskattade på marknaden. Med hjälp av det stora bärhandtaget är motorerna enkla att bära med sig. Eftersom dessa är 4-taktare är bränsleekonomin betydligt bättre jämfört med liknande 2-taktare.

Suzuki DF 8A/9,9A/DF9,9B

Suzukis fyrtaktare är kända för sin bränslesnålhet, och nya DF8A samt DF9.9A är inget undantag. Bättre bränsleekonomi tillåter dessa nya utombordare att gå längre för mindre. Precis som de andra bärbara motorerna erbjuder dessa motorer en otroligt enkel användning, bärbarhet och ekonomisk drift.

Suzuki DF15A/20A

Om du får lust att snabbt sticka iväg så ska du kunna göra det och med Suzukis nya utombordare går det alldeles utmärkt! State-of-the-art designen gör att Suzukis nya DF20A och DF15A idag är två av de mest tekniskt avancerade bärbara utombordare som finns. DF20A är en helt ny modell som fyller det tidigare gapet mellan DF25 och DF15 och är även en miljömedveten och bränslesnål utombordare.

Suzuki DF25A/30A

Världsledande teknik som är enkel att hantera och använda. Ett bevis på att även om motorerna är små så tänker Suzukis ingenjörer alltid stort! DF25 A och DF30 A drar även till sig stor uppmärksmhet tack vare sin låga vikt, med manuell start och kort rigg väger motorerna endast 63 kilo!

Suzuki DF40A/50A

Motorerna använder Suzukis ”Lean Burn” teknologi för magrare bränsleblandning, vilket medför stora fördelar när det gäller ren bränsleekonomi och prestanda. Tillsammans med den kompakta konstruktionen är DF40A/50A idealisk för många olika båttyper.

Suzuki DF60A

Motorn använder Suzukis ”Lean Burn”teknologi för magrare bränsleblandning, vilket medför stora fördelar när det gäller ren bränsleekonomi och prestanda. Tillsammans med den kompakta konstruktionen är DF60A idealisk för många olika båttyper.

Suzuki DF70A/80A/90A

DF70A/80A/90A är motorer som går att använda till de flesta båtar. Vare sig det rör sig om fiske, utflykter, vattensporter eller ren transport.

Suzuki DF115-BTG / DF115-B

SUZUKI LANSERAR NYA DF115-BTG 4 CYLINDRIGA UTOMBORDARE FÖRST I BRANSCHEN ATT ERBJUDA FLY BY WIRE ELEKTRONISK GAS/VÄXEL I DETTA SEGMENT. Suzuki är kända för att tillverka högteknologiska motorer I alla storlekar – för alla båtar. Den traditionen fortsätter när vi nu lanserar Suzuki’s helt nya modeller till säsongen -2021, DF115-BTG och DF140-BTG 4-takts utombordare, De första utombordarna i sin klass med elektronisk styrning av gas och växel, s.k. ”fly by wire” vilket bl.a. medför än mer exakt styrning av gas och växel och ökar körupplevelsen. Suzuki kallar det SPC, Suzuki Precision Control.

Suzuki DF100BTL/BTX

DF100B finns nu med Suzuki Keyless System med marknadens mest innovativa immobilizer. Vare sig det rör sig om fiske, utflykter, vattensporter eller ren transport passar dessa motorer perfekt på din båt. De har även en ny avancerad bränsletillförsel, så kallad Lean Burn Fuel System, som ger dig imponerande bränsleekonomi utan att offra prestanda!

Suzuki DF140-BTG / DF140-B

SUZUKI LANSERAR NYA DF140-BTG 4 CYLINDRIGA UTOMBORDARE FÖRST I BRANSCHEN ATT ERBJUDA FLY BY WIRE ELEKTRONISK GAS/VÄXEL I DETTA SEGMENT. Suzuki är kända för att tillverka högteknologiska motorer I alla storlekar – för alla båtar. Den traditionen fortsätter när vi nu lanserar Suzuki’s helt nya modeller till säsongen -2021, DF115-BTG och DF140-BTG 4-takts utombordare, De första utombordarna i sin klass med elektronisk styrning av gas och växel, s.k. ”fly by wire” vilket bl.a. medför än mer exakt styrning av gas och växel och ökar körupplevelsen. Suzuki kallar det SPC, Suzuki Precision Control.

Suzuki DF150/175

DF175AP och DF150AP Big Block, blev en stor succé under sitt introduktionsår. Båda modellerna har en rak 4-cylindrig Big Block motor med klassens största slagvolym på hela 2867 cm³! Trots Big Block konstruktionen är motorerna inte större än jämförbara konkurrenters motorer - snarare tvärt om. Motorerna är är mer kompakta och lättare än många andra i sin klass.

Suzuki DF200AP

Nya DF200AP levererar en imponerande prestanda på bara fyra cyilndrar, motsvarande vad du skulle förvänta dig från en v6-motor. detta innebär att den är otroligt lätt, har fenomenal prestanda och en mängd högspecifikationsfunktioner!

Suzuki DF300/325AT/AP/BT

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning. Nu dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!

HR 575-CC Nyhet! Suzuki 115 BTGL

Påkostad walkaround pulpetbåt med smarta lösningar. En walkaround pulpet som har flera intressanta lösningar. En soffa i aktern med vändbar rygg vilket möjliggör en trevlig soffa akteröver för bad och lek. Mycket påkostad med det mesta som standard. Rejäl vattenskidbåge, komplett dynsats, exklusiva stolstativ med dämpning, hårdglasruta, hydraulstyrning från Baystar, sittbrunnsbord med drickahållare, pulpetöverdrag, stolsöverdrag samt en DAB stereo från Hertz Marine.

Suzuki DF350A

Efterfrågan på kraftfulla utombordsmotorer ökar allt mer. De nya motorerna har i sin tur skapat en efterfrågan på nya, större båtmodeller, som tidigare haft inu-drev eller inombordsmotorer som kraftkälla. I takt med att kraftfullare utombordare lanseras så blir båtarna större, och i takt med att båtarna växer blir utombordarna ännu kraftfullare. Med målet att bygga den ultimata fyrtaktsutombordaren gav sig Suzuki ut på en teknisk upptäcktsfärd.

Suzuki DF250AP

DF250AP har detaljer som flerstegsinsug, variabla ventiltider och en kraftfull 32-bits dator för den elektroniska bränsleinsprutningen. Allt detta samverkar för att optimera låg- och högvarvs-egenskaperna. Motorn har bland annat fyra ventiler per cylinder, dubbla överliggande kamaxlar (DOHC), ett tvåstegssystem för kamaxeldrivning och en kraftfull slutväxel.